There Is A Princess In Every Girl
TIGA MINGGU
Monday, 1 October 2012 • 10/01/2012 • 2 comments


ASSALAMUALAIKUM

Wahhhhh .. busy memanjanggg tiga minggu ni....
asal malam sabtu je aku takde kat rumah, tak tidur kat rumahh
mengembara ke tempat orang. hiihiii
aku pun stress juga ni tak dapat cuti yang betul-betul cuti
aiii .. baru sikit jee kannn dah stresss ..

So, minggu pertama 15hb macam yang korang dah bace TSCC tu
22hb jalan-jalan ke KL bersama rakan-rakan

aku malas nak cerita panjang-panjang pasal KL tu
aku tak berape enjoy dengan lawatan ni... hmmmm......
banyak benda yang menganggu fikiran aku...
sampai bila la benda ni akan terus menghantui aku? 

ok, terus pada 29hb ... English Camp kat Sekolah Menengah Sains Batu Pahat
yeah ! sekolah baru :D semua baru. aku dgr baru 98 pelajar je. yg aku dengar laa ..
katil pun baru lagi. yeah! ramai-ramai rasmikan katil baru xD
 Petang Jumaat tu bertolak naik kereta Mr.Tee
sampai, daftar nama, masuk dewan, berkumpul, dengar taklimat sikit
dan pembahagian kumpulan.
Aku, Andi, Maira dan Hadif tak mungkinlahhh satu kumpulan kann
yee, memang betull ! setiap kumpulan 10 orang
aku kumpulan 6 dan setiap ahli kumpulan mesti dari sekolah yang lain

Ice breaking ! semuanye Alhamdulillah ok jee .. takde yang gedik-gedik, cover macho ke
hahaha... so, senang la kan nak bekerjasama.
Alhamdulillah jugaa kiteorang adee menang dua kali dalam banyak-banyak game
spelling bee dan treasure hunt

bila waktu malam, kiteorang dapat berita salah seorang dpd kumpulan 6, Asri
ada masalah kesihatan dan telah dihantar pulang ke rumah
hmmmm... ok... kurang sorang dalam kumpulan kiteoranggg...
malam tu jugak ade latihan drama ... Adehhhhhhhhhhhhh .....
dah lahh kena buat semuanye sendiri, aku plak dipakse menjadi Cinderella !
Errrrr ~~~~~~~ mase tuu ...... ergggghhhhhhh !! tension aku memikirkan dialog yang spontan
sebab kiteorang memang tak latih pape punn, cume jalan ceritaaa ..
dah lah jadi watak utama, menjadi perhatian orang la kan kalau macam tuu
prince ? hahahahahahahahahahaha ... nak gelak je bila ingat balikkk ..
Memandangkan laki tinggal sorang iaitu Agus, so dia lah yang jadi prince ..

kalau diberi pilihan pun, memang aku taknak buat cerita cinderella segala tu..
tapi tulah pilihan yang kiteorang adee ..
setiap kumpulan diberi sebuah lagu. Kumpulan kami dapat lagu What makes you beautiful
buat drama berdasarkan lagu tuuu ..
Banyak idea yang keluar sebenarnye, tapi semua tu macam sangat rumit.
so, nak mudah... cinderella bersama kakak tiri dan emak tirinya yang jahat serta prince yang charming ?
dalam cerita ni, cinderella tak cantik punn.. pandai betul diorang ni ...
perli aku halussss jeeee ... hahahha :DD
errrrr ~~~ serius aku cakap.. memang kalut mase tuuu ..
apelah aku nak cakap kat pentas tu nanti .. dahlah Agus macam selalu takde bila kiteorang berbincang tu
Dia sibuk buat bendera group kiteorang.
haaiiiii ~~~ kekokk nyee tibe tibe je nak kena berlakon dengan Agus macam tu ..
dan lebih mencabar .... kite semua tak guna pun mikrofon !
guna suara yang datangnye dari perut .. er, macam mana ea tu? serius tak tau ...
suare aku pun tak sekuat suara Abil, macam mana nak buat juri dengar suara aku ?
masa game PICTIONARY tu pun, aku duduk dekat kat depan. tau kan macammana gamenye ?
seorang melukis dan ahli kumpulan yang lain kena meneka apa benda yang dilukis tuu
ok, game tuuu aku dah jerit banyak kali tapi Agus (pelukis) tetap tak dengar ! Sakit hati !
Padahal betul jawapan aku... errrr ~~ tensionnn .... bila Abil sebut ape yang aku sebut,
baru dia dengarr -_-

Group lain ade yang dapat lagu Maher Zain.. haii ~ untunglahhh ~
Number one for me ... buat cerita tentang My Mother .. senang la kan ?

Satu lagi dugaan yang kami hadapi ......
Seorang ahli lagi, Aiza juga menghadapi masalah kesihatan !
sepanjang drama tu dia memang takde .. lapan orang je dalam group kiteorang
group lain ? complete 10 orangg .. sedih sikit :(

Masa drama tu,, ntahh pape jeee yang aku mengaruttt ~~ spontan kann ..
nasib baik lepasss jugaaa ... lega sikittttt ....
aku rase Abil lah penyelamat kiteoranggg ... hehe xDD
dia tak kisah pun orang nak pikir ape punn, cakap ape je yang dia nak cakap, spontan
nyaring, semua orang dengar, semua orang ketawe .. :DDD

Dann sangat aku tak sangkaaaa ..... kiteorang dapat no.4
ea ?? tak sangka la kannn .. semua group macam best jeee .. group kiteorangla paling teruk
paling mengaruttt.. dengan tak practice langsung! diorang ade la jugak ..

Aku tengok group Andi, Maira and Hadif. Menarik ! tapi diorang boleh dapat nombor bawah2.
hishhhh .. pelik pelikkk ... pape pun Alhamdulillah jugaa. rezeki :DD

Penutup, jeng jeng jenggggg .. hahaha ..
kiteorang dapat no.1 keseluruhann :D Alhamdulillahhhh :))
Dengan ahli tak cukup, bersabar ... dan inilah hasilnya .. Alhamdulillahhh

so, tiga minggu ni ... buat disiplin aku goyah sikittt .. sifat malas ni suke dok dengan aku!
hishhhh ! mengganggu betul benda ni >,<
aku berharap supaya sifat malas ni cepat pergi dari hidup aku.
sebenarnye, cuti sabtu ahad ni juga aku ada aktiviti kat sekolah
perkhemahan unit uniformmm .. cukup stesss sebab dah tiga minggu sabtu ahad tak melekat kat rumah

Bersabar sajalahhhh ... :)))




Followers
Button follow memang tak ada :)

Disclaimer
Welcome message


Assalamualaikum :)
Terima kasih kerana singgah di sini




Contact Me
Ukhuwah itu indah jika kerana Allah !




Credits
Big clap for them...


Skin by : Najmi Supian
Picture take from : We Heart It
Linkies code : WANA
Big Helped : Them